Image Map

woensdag 8 januari 2014

DIY || Pimp je oordopjes!

Hi!

Ik ben alweer drie dagen naar school geweest en ik heb het erg druk! Allemaal huiswerk en toetsen! Ik word er helemaal gek van! In het laatste weekend van de vakantie heb ik nog wel een leuke en gemakkelijke DIY (do it yourself) kunnen doen! Ik vond hem zo leuk dat ik hem graag aan jullie wilde laten zien! Misschien kennen jullie hem al, maar voor degene die hem niet kennen hier een leuke DIY!

    De benodigdheden:
                                                                       - Strijkkralen
                                                                       - Schaar
                                                                       - Oordopjes
                                                                       - Lange nagels(:
Als eerst kies je de kralen die je wilt gebruiken. Je kan allemaal patronen of een bepaalde volgorde maken. Ikzelf heb twee kleuren steedse omgewisseld. Welke kleur je gebruikt mag je natuurlijk helemaal zelf weten! De eerste stap is het doorknippen van de kralen. Dit kan soms lastig en best zwaar zijn, dus zorg voor een goede schaar. Soms lukt het niet om de kraal in een keer door te knippen. Ik had daar soms zelf ook last van en daarom deed ik eerst een stukje van de ene kant en dan een stukje van de andere kant zodat ik uiteindelijk een lijn kreeg.



Als je de kraal hebt door geknipt ziet het er als het goed is zo uit.

De laatste stap is de kraal om je snoer doen. Met je nagels zorg je dat het kraaltje een stukje opengaat zodat je het om het snoer kan doen. Het is soms best moeilijk om hem eromheen te krijgen, maar na een paar keer proberen lukt het vast wel!
Dit is uiteindelijk mijn eindresultaat! Ik vind het mooi gelukt! Zo zijn je oordopjes gelijk wat leuker. Het is makkelijk zelf te doen en het kost ook niet zoveel tijd. Ik ben hier maximaal zo'n halfuurtje mee bezig geweest! Ik hoop dat jullie het een leuke DIY vonden en dat jullie resultaat ook mooi is geworden!

Liefs, Maud

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, en ziet er inderdaad gelijk een stuk vrolijker uit. Ik ga het ook doen! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha had je dat van mij ? X megan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee,
      Nee, ik had het van m'n vriendin, maar deze DIY is al best bekend dus meerdere mensen hebben het al. Toch vond ik het leuk om hem nog op mijn blog te laten zien, vandaar(:

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!