Image Map

dinsdag 29 juli 2014

Zuid-Afrika || 1


HI!

Zoals jullie misschien wel weten ben ik voor drie weken naar Zuid-Afrika op vakantie geweest. Dit land is erg bijzonder en heeft hele mooie natuur. De eerste anderhalve week heb ik samen met mijn ouders en zusjes veel wilde dieren gespot! We hebben de bijna de hele big 5 gezien. We missen alleen de luipaard, maar die zijn over het algemeen heel erg lastig te spotten. We hebben heel veel mooie dieren gezien en elke safari was ik weer onder de indruk. De dieren komen heel dicht bij en trekken niks van ons aan. Heel bijzonder! Ik wil jullie graag wat foto's laten zien van mijn reis en soms kort er iets over vertellen. Ik wil het in twee delen gaan doen. De eerste helft de mooie dieren en de tweede helft alle mooie dingen van het land en de cultuur.

Een kudu. Je kunt ze herkennen aan de witte strepen op de rug. 
Dit is George. Een giraf die graag de safari jeep wil wegjagen. Daarom komt ie naar de jeep en probeert je te verjagen door achter de jeep aan te rennen. Gelukkig, kwam die bij ons niet zo dichtbij!
Deze zebra kwamen we tegen in Pilanesberg. We gingen toen in een national park met onze eigen auto dieren spotten! Erg leuk. Ik vond het wel een beetje spannend in het begin. Stel je voor, er staat opeens een olifant voor je auto! Wat dan? Maar het ging allemaal goed en uiteindelijk vond ik het super gaaf!
Deze drie leeuwinnen liepen een hele tijd - zo'n halfuur - voor onze auto. We konden heerlijk van ze genieten en heel veel foto's maken. Ze stoorden zich helemaal niet aan ons.
Deze olifanten maken hele bossen kapot. Ze breken heel veel takken en soms zelfs bomen. Je kunt in wildparken heel goed zien waar olifanten zijn geweest. Je kijkt naar de bomen en je weet genoeg!
Het blijven mooie dieren! Deze giraf wilde ons gelukkig niet verjagen! We konden dus heerlijk stil staan en veel foto's maken!
Een grote en luie krokodil! Door deze krokodil moesten we keren. Hij lag namelijk midden op de weg en was niet van plan weg te gaan. Dus ja, als we nog heel thuis wilden komen moesten wij maar aan de kant!
 Een stel zoenende olifanten! Zo'n mooi plaatje!
 Als dit gebeurt, zit je niet echt heel erg lekker in je auto! Hij moet maar een stap verkeerd doen en dan....
Wrattenzwijntjes! Voor ons ook wel bekend als Pumba's!

Dit waren dieren die we onder andere hebben gezien! We hebben er véél meer gezien. Springbokken, waterbuffels, gnoes, bosvarkens, jakhalzen, nijlpaarden, zwarte neushoorn, witte neushoorns, aardvarken en nog veel meer. De aardvarken was ook wel erg bijzonder. Die laten zich namelijk niet heel erg gemakkelijk zien. Onze ranger die mee ging had er voor het laatst een gezien in februari 2012, dus we hadden heel erg veel geluk! Ik vond het echt zo leuk om op safari te gaan! Elke keer weer anders en elke keer weer bijzonder. Wat ik na al die safari's wel echt zeker weet; ik ga nooit meer naar een dierentuin! Haha!

Wat vinden jullie van al deze dieren?

2 opmerkingen:

  1. wauw!!! wat gaaf zeg, ik vind vooral de krokodil erg vet. Zo bizar dat ze daar zo op de weg liggen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het helemaal geweldig om naar deze foto's te kijken! Ik zelf wil graag een keer naar Zuid Afrika, omdat mijn moeder hier een aantal jaren heeft gewoond haha. Echt super mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!