Image Map

donderdag 31 juli 2014

Zuid-Afrika || 2


HI!

Dinsdag liet ik jullie het eerste deel foto's van mijn vakantie in Zuid-Afrika zien. Ik liet toen de vele dieren zien die we daar hebben bewondert! Nu laat ik jullie foto's zien van het land zelf. Zuid-Afrika is naast alle dieren een heel mooi en bijzonder land. De cultuur is zo anders dan in Nederland. Ook ik de natuur heel erg mooi en heeft het veel verschillen. De mensen in Zuid-Afrika zijn (bijna) allemaal heel erg aardig en vriendelijk. Voordat ze met je gaan praten of onderhandelen vragen ze je eerst hoe het met je gaat. Zo grappig! Ze willen je allemaal heel graag helpen en ons hun land laten zien! Nu laat ik jullie een aantal - best veel! - foto's zien.

Bij een van onze lodges waren er allemaal sinaasappel bomen. We mochten zoveel plukken als we wilden en we hadden elke ochtend bij het ontbijt verse jus d'orange. Heerlijk! In het zuiden van Zuid-Afrika waren er veel sinaasappel bomen. Hele velden vol!
Dit was in Porth Elizabeth. Wat ik vooral leuk vind aan deze foto, is de vrouw achter mij in beeld. Hoe ze haar kindje op haar rug heeft gebonden vind ik zo mooi! Ze hadden heel veel lol met gekke foto's van elkaar maken dat ik er helemaal vrolijk van werd!
In Zuid-Afrika groeien overal zoveel mooie bloemen. Je komt echt bloemen tegen die ik in Nederland nog nooit heb gezien en daar groeien ze gewoon als onkruid!
 In Knysna hebben we een township tour gedaan. We gingen samen met een gids een township in. Het was indrukwekkend om dit te zien. Het verschil in arm en rijk is in Zuid-Afrika soms erg goed te zien. Bij veel grote steden zie je townships. Ondanks alle armoede zijn de meeste kinderen in de townships heel erg vrolijk. Terwijl we tussen de huizen door liepen kwamen er telkens kindjes naar ons. Mijn zusjes hadden loom-armbandjes voor ze gemaakt. Ze waren er allemaal zo trots op! Ook gingen we naar een kinderdagverblijf. Dit jongetje wilde zo graag op de foto!
Een beeld van Nelson Mandela. Nelson Mandela heeft veel dingen gedaan voor Zuid-Afrika. Iedereen in Zuid-Afrika houdt van hem en zien hem echt als een held!
Uitzicht vanaf de Tafelberg in Kaapstad! Tussen de wolken door hadden we mooi uitzicht over Kaapstad. Op deze foto zie je nog maar een deel. Kaapstad is in het echt wel drie keer zo groot! Als je goed kijkt zie je in de verte het wk stadion van 2010!
 Jaja, in Zuid-Afrika hebben ze Macflurry Oreo! Zo lekker! 
En als laatst een foto bij Kaap de goede hoop. Het meest Zuid-Westelijke puntje van Zuid-Afrika. Het was er echt heel erg toeristisch, maar bij dit bord moet je gewoon gestaan hebben als je in Zuid-Afrika bent geweest!

Dit waren de laatste foto's van Zuid-Afrika! Ik heb er natuurlijk wel veel meer, maar ik denk niet dat jullie zitten te wachten op 1000 foto's. Daarom is dit een kleine selectie! De vakantie in Zuid-Afrika was echt helemaal te gek en ik raad iedereen aan om er naar toe te gaan als je de kans hebt! 
Liefs, Maud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!