Image Map

woensdag 24 juni 2015

Travel tag!

Hi!

Reizen! Eén van de allerleukste dingen om te doen! Ik houd er enorm van. De wereld ontdekken is wat ik graag wil, zien hoe mensen uit andere landen leven en hoe hun cultuur in elkaar zit. Dat is wat ik graag wil leren kennen. Zelf heb ik al een aantal grote reizen gemaakt, waar ik ook al op mijn blog over heb verteld, dus typ in de zoekbalk een van die landen in en je hebt een uitgebreid reisverslag! Omdat ik zo van reizen houdt wilde ik daar iets over schrijven. Een tag leek mij een geschikte manier, om mijn favorieten op een rijtje te zetten. Een travel tag kon ik eigenlijk nergens vinden op internet, daarom besloot ik om er eentje zelf te maken! So let's get started!

1. Wat is jouw favoriete vakantiebestemming?
Nieuw-Zeeland is veruit mijn meest favoriete bestemming! In 2012/2013 ging ik er naartoe. We hebben er toen met ons gezin zo naartoe geleefd. Het was geweldig! Een reis om nooit te vergeten! Ik ben helemaal verliefd geworden op Nieuw-Zeeland en wil er graag nog een keer naartoe!

2. Welke landen heb je al bezocht?
In mijn vijftienjarige leventje heb ik al aardig wat landen bezocht. Zo ben ik in Frankrijk, Italië, Duitsland, Zweden, Noorwegen, Denemarken, België, Canada, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika en Hongkong ( Al is dat geen land!) geweest.

3. Welk land staat bovenaan je travel wishlist?
Amerika lijkt mij heel gaaf! Daar zou ik nog graag een keer naartoe willen. De cultuur daar is zo anders dan hier. Ook is de natuur daar erg mooi!

4. Naar welke stad zou je op citytrip willen?
Uhm, dat is een lastig! Er zijn zoveel mooie steden waar ik een keer naartoe zou willen. London, New York, Sydney, Antwerpen, Singapore en Rome lijken mij wel hele mooie steden! Om daar ééntje uit te kiezen is zo moeilijk!

5. Wat doe je het liefst op vakantie?
Ik houd van een beetje afwisseling. De ene dag mooie plekjes bezoeken in de buurt en de andere dag gewoon lekker niks doen en uitrusten! Heerlijk toch!

6. Met wie ga je het liefst op vakantie?
Met mijn familie. Het is altijd leuk en gezellig om samen weg te zijn.

7. Als je mocht kiezen, dan kies je voor:
a). Een strandvakantie
b). Een avontuurlijke vakantie
c). Een culturele vakantie
Dan kies ik voor C. Zoals ik al zei houd ik ervan om andere culturen te leren kennen en mooie en bijzondere plekken te bezoeken. Een strandvakantie is ook lekker, maar ik houd het niet vol om alleen maar op het strand te liggen. Ik moet ook wat doen. Ik ben niet zo'n avontuurlijk type, dus een avontuurlijke vakantie wordt het niet.

8. Wat mag er niet ontbreken in jouw koffer?
Mijn fotocamera. Mooie foto's maken vind ik op vakantie altijd leuk om te doen. Zo leg je je mooie herinneringen vast!

9. Welk land wil je nog eens bezoeken?
Dat is misschien wel te raden. Nieuw-Zeeland! Dat land heeft zoveel indruk op mij gemaakt. Ik denk er nog vaak aan en kijk nog vaak mijn vakantiealbum door. Het is gewoon zo geweldig mooi! Als ik klaar ben met school ga ik er het liefst een paar maanden rondreizen!

10. Als je een tip mocht geven op het gebied van reizen, wat zou die tip dan zijn?
Ga naar de landen die je aanspreken en leer wat van de cultuur daar. Elk land heeft wel een andere cultuur en kent mooie plekken. Bezoek ze en geniet vooral!

Dit waren mijn antwoorden op deze vragen. Wanneer je het zelf leuk vind om deze vragen te beantwoorden moet je dat zeker doen!
Wat zijn jullie favoriete vakantiebestemmingen?
Liefs, Maud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!