Image Map

woensdag 20 april 2016

Berlin! || Part 1!

Hi!

Vorige week ging ik met school op internationaliseringsweek in Berlijn! Van maandagochtend vertrokken we en zaterdagochtend kwamen we weer terug! Ik heb een hele leuke week gehad en mijn verhalen wil ik graag met jullie delen! Vandaag vertel ik jullie over de eerste drie dagen van mijn Berlijn avontuur. Maandag hebben we eigenlijk de hele dag in de bus gezeten. We vertrokken om hald 10 's ochtends en kwamen om half 7 's avonds in Berlijn aan. Daar werden we naar onze gastgezinnen gebracht. Samen met twee van mijn vriendinnen zat ik bij een aardige vrouw en haar moeder. Ze zorgden erg goed voor ons, dus daar waren we heel erg blij mee! 's Avonds gingen we de buurt verkennen en daarna gingen we snel slapen. Dinsdagochtend hadden we een stadsrondrit. We kwamen langs alle bekenden plekken in Berlijn. 's Middags gingen we naar concentratiekamp Sachsenhausen. Dat was heel erg indrukwekkend en verdrietig! Woensdagochtend deden we een fietstour door Berlijn! Dit was echt geweldig. Het is zo leuk om door een fietstour de stad te leren kennen! We hadden toen heel erg lekker weer! Het was echt genieten. 's Middags gingen we naar het Joods museum in Berlijn. Een heel erg mooi gebouw met interessante tentoonstellingen. Dat waren alweer de eerste drie dagen van mijn Berlijn week. Binnenkort komen de verhalen van het tweede deel van mijn Berlijn reis op mijn blog. Verder heb ik nu nog een aantal foto's voor jullie van het geweldige en leuke Berlijn! Nieuwsgierig? Kijk dan gauw verder!

Een voormalig controlepost tijdens de scheiding van Berlijn. Hier zijn we onderweg gestopt. 
 Ons uitzicht vanuit de flat waar we verbleven. We verbleven in een buitenwijk van Berlijn.
 De Berlijnse Muur.
 Berlijn staat bekend om zijn trabantjes!
 De Berlijnse muur.
De Branderburger poort in Berlijn. 
 Het joods monument in Berlijn.
 De fernsehehturm in het centrum van Berlijn.
 Het joods museum in Berlijn.

Zijn jullie al eens in Berlijn geweest?
Liefs, Maud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!