Image Map

zaterdag 14 mei 2016

America 2016, Part 1!

Hi!

Een week geleden stapte ik in het vliegtuig vanaf Amerika naar Nederland. In de meivakantie ben ik twee weken naar Amerika geweest samen met mijn ouders en zusjes. We maakten een roadtrip door een deel van west-Amerika. We begonnen onze reis in Los Angeles en eindigden in San Francisco. Met de camper hebben we vele mooie plekken bezocht. Omdat dit een hele gave en mooie vakantie was wil ik jullie graag mijn verhalen over dit mooie land vertellen. Jullie kunnen de aankomende weken dus een aantal artikelen over Amerika op mijn blog verwachten.
Vandaag vertel ik jullie over de eerste dagen in Amerika. Zoals ik al zei begon onze reis in Los Angeles. We kwamen in de middag aan in LA, dus we konden die dag nog wat ondernemen. We begonnen bij Venice Beach en zijn daarna gaan eten bij een echte Amerikaanse diner. Venice beach is een mooi strand met allemaal hippie-achtige tentjes. De sfeer die er hing was heel erg relaxed en stimuleerde het vakantiegevoel sterk! De volgende dag gingen we LA pas echt verkennen. We reden eerst naar Malibu beach en daarna gingen we naar de Walk of fame. De Walk of fame is een winkelstraat en op de stoep staan dan de bekende sterren. Eerlijk gezegd had ik er iets meer van verwacht, maar het was wel leuk om er een keer geweest te zijn! Daarna reden we naar het beroemde Hollywood sign. Dat was wel heel erg leuk! We konden aardig dicht bij komen met de auto en kregen mooi zicht op het teken. We eindigden onze dag in Beverly Hills en de Rodeo Drive. De volgende dag reden we door naar Joshua tree national park. In dit park vind je de Joshua trees en heel veel cactussen. Het is gelegen in een woestijnachtig gebied. Erg bijzonder en heel mooi om dit te zien. De omgeving is werkelijk prachtig, een echte aanrader! De volgende dag was een rijdag naar Kingman. Onderweg stopten we bij het stadje Oatman. Een oud stadje waar allemaal ezeltjes lopen. Vroeger was het een verlaten stad en daar zie je de sporen nog van. Toch is het wel al heel erg toeristisch, maar niet op een vervelende manier. Voor nu heb ik voor jullie nog een aantal foto's! Ik heb super veel foto's gemaakt en het is lastig om er een aantal uit te zoeken, want er zijn zoveel leuke foto's!
 Venice Beach
 Venice
 Walk of fame
 The Hollywood sign
 Rodeo drive
 Joshua tree national park
 Mojave desert. We hebben een hele tijd door de Mojave desert gereden. Urenlang alleen maar in deze omgeving met soms een verlaten huis of tegenligger. Uniek!
 Onze camper. De grootste camper die het verhuurbedrijf had, toch was 'ie voor Amerikaanse begrippen klein..... De echte Amerikanen kwamen met campers zo groot als tourbussen aanzetten.
Oatman
Route 66. We hebben ook een deel van de beroemde route 66 gevolgd. Een hele mooie route!

Houden jullie ook zo van reizen?
Liefs, Maud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!