Image Map

zaterdag 6 augustus 2016

Flashback saturday!

Hi!

Deze week was ik vrij. Natuurlijk heb ik al even zomervakantie en moet ik niet meer naar school, maar dit was de eerste week dat ik ook niet hoefde te werken. Ondanks dat ik vrij had ben ik wel heel erg druk geweest deze week. Ik heb thuis heel veel klusjes gedaan die ik  nog moest doen en ik heb mijn kamer goed opgeruimd! Ook ben ik veel naar Nikita geweest. Heerlijk om zoveel tijd voor haar te hebben. In gewone schoolweken ga ik meestal vier à vijf keer per week naar Nikita en nu kan ik elke dag naar haar toe! Super leuk! Volgende week donderdag ga ik een weekend naar Callantsoog. Deze vakantie ga ik dan niet zo lang op vakantie, toch ben ik dit jaar al in veel landen geweest! Daarom leek het me leuk om even terug te kijken op de mooie reizen die ik in de afgelopen maanden van 2016 heb gemaakt! Ben je nieuwsgierig? Kijk dan gauw verder!

Lissabon
In februari heb ik samen met mijn moeder een citytrip naar Lissabon voor mijn zestiende verjaardag! We vlogen op vrijdagavond naar deze leuke stad en verbleven hier tot maandagmiddag! We hebben drie heerlijke dagen gehad in Lissabon. Lissabon is een hele gezellige, schattige en historische stad. Ons hotel zat middenin het centrum, waardoor alle bezienswaardigheden op loopafstand waren. Ook hebben we een fietstour gemaakt met een gids. Dat was echt heel erg leuk, omdat de gids een local was en heel veel informatie over Lissabon heeft verteld! Echt een aanrader om deze mooie stad te gaan verkennen!
Berlijn
In april ging ik met school een week naar Berlijn. We sliepen in gastgezinnen. Samen met twee vriendinnen sliep ik bij een aardige vrouw en haar moeder. Het was best leuk om zo contact te maken met de bewoners van Berlijn. Berlijn is een hele mooie stad met een bijzondere historische achtergrond! Wederom heb ik in Berlijn een fietstour gedaan! Wat was dat gaaf! Ik denk dat je met de fiets het beste een stad kunt verkennen. Je ziet dan zoveel meer! Berlijn is een hele mooie, kunstige en historische stad!
Amerika
In de meivakantie ben ik samen met mijn ouders en zusjes naar Amerika geweest. Met een camper hebben we de westkust van Amerika verkent. We zijn in Los Angeles onze reis gestart en eindigden in San Francisco. Onderweg hebben we heel veel gezien. Zo zijn we naar Joshua tree park, Grand Canyon, Lake Powell, Bryce Canyon, Las Vegas en Yosemite national park geweest! Allemaal hele mooie plekken! We zijn uiteindelijk in vier staten geweest en het is zo bijzonder dat de natuur tussen deze staten zo verschillend is. Tijdens deze reis hebben we veel verschillende klimaten meegemaakt. Zo liepen we in Las Vegas in de hitte en in de sneeuw in Bryce! Bizar om mee te maken! Amerika is zeker een mooi land met veel verschillende omgevingen!

Hebben jullie ook een mooie reis gemaakt in 2016, waar je graag naar terugkijkt?
Liefs, Maud


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!