Image Map

zaterdag 31 december 2016

Mijn hoogtepunten van 2016!

Hi!

Ja, het jaar 2016 is echt bijna over! Wat gaat de tijd snel! Dat zeg ik elk jaar, maar het is echt zo. Een gewone schooldag vliegt voorbij. Ik weet nog dat ik twee weken geleden echt op keek tegen de dagen die zouden komen, door de vele toetsen en stress, maar uiteindelijk vlogen de dagen voorbij en voor ik het wist was het alweer vakantie! Tja, het leven gaat gewoon snel. Laten we maar niet te sentimenteel doen over de tijd en mijn hoogtepunten van het afgelopen jaar nog even nalopen, want in 2016 is er voor mij veel veranderd! Lees je mee?


Rijbewijs
Als we op chronologische volgorde mijn hoogtepunten bij langs gaan, beginnen we bij het halen van mijn rijbewijs. In januari gaf ik mij op voor het halen van mijn A-rijbewijs, dat is een rijbewijs om scooter te mogen rijden. In februari ging ik van start en in maart haalde ik mijn rijbewijs! De scooter stond al klaar en ik kon gelijk van start gaan! Voor school moest ik eerst 20 km fietsen en nu bijna 30 km. Nu ik dat met de scooter kan doen ga ik veel sneller en heb ik veel meer vrijheid! Echt heerlijk!
Reizen
Dit jaar heb ik ook een aantal mooie reisjes mogen maken. Allereerst ging ik met school naar Berlijn. Samen met mijn klasgenoten hebben we een heerlijke week gehad in deze mooie stad met heel veel historie. We maakten allemaal leuke uitstapjes en hebben veel van de stad gezien. We sliepen in een gastgezin, waardoor we ook een beetje cultuur meekregen. Erg leuk!
De grote reis die ik heb gemaakt, was naar Amerika. Samen met mijn ouders en zusjes hebben we twee weken gereisd door West-Amerika. We begonnen in Los Angeles en eindigden in San Francisco. Een onvergetelijke reis in een heel mooi en bijzonder land! Ik zou graag nog eens terug willen naar Amerika, want ik heb nog lang niet alles gezien! Echt twee hoogtepunten van dit jaar!
Verhuizen
Een van de grootste hoogtepunten en verandering dit jaar was de verhuizing! Na 13 jaar in een mooi huis in het dorp te hebben gewoond, besloten we om buiten het dorp te gaan wonen op een boerderij! Een grote stap, maar wel een stap waar we als gezin heel veel zin in hadden! We hebben altijd iets gehad met het buitenleven en ook met ons paard zou het fijn zijn als ze altijd bij ons kan blijven. Nu we onze eigen plek hebben is er genoeg plaats voor het paard! Ondanks dat het een groot verschil is, was het niet per se wennen. Het huis is heel erg fijn en ik voel me er al heel erg thuis, al wonen we er nog maar drie maanden! Mijn kamer is af, dus foto's zullen snel volgen!
De verhuizing was echt een hoogtepunt van 2016!
Sjors en Pleun
Nu we op de boerderij wonen is er niet alleen genoeg ruimte voor ons en ons paard, maar ook voor veel meer andere dieren! Zo kregen we begin oktober een lieve rode kater, genaamd Sjors! Een super schattig en knuffelige kat. En om de beestenboel compleet te maken kwam daar in november een pup bij! Sinds november woont Pleun bij ons. Een hele lieve, knuffelige en ondeugende Jack Russel! Het zijn beiden schatjes!

2016 had aardig wat hoogtepunten voor mij en ik hoop dat 2017 me weer zulke mooie momenten gaat geven. Ik wil jullie een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2017 wensen!
Liefs, Maud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!