Image Map

zaterdag 14 januari 2017

New room, the result!

Hi!

De eerste schoolweek van 2017 is weer voorbij gevlogen! Deze week had ik een belangrijk tentamen en leerde ik veel voor mijn komende vier tentamens. Ook heb ik deze week twee avonden gewerkt, ging ik naar de theorie-avond voor de puppytraining van Pleun en was mijn moeder jarig. Dit weekend ga ik wederom veel leren en vanavond ga ik oppassen bij mijn twee nichtjes.
Voor nu heb ik voor jullie dan een langverwachte blogpost! Namelijk het resultaat van mijn nieuwe kamer! Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heb ik een verhuizing achter de rug en bij een nieuw huis hoort ook een nieuwe slaapkamer! Mijn slaapkamer is nu echt helemaal af, dus daarom laat ik jullie vandaag het resultaat zien. Kijk gauw verder om de foto's te bekijken, want het zijn dit keer extra veel foto's!

Dekbedovertrek, sprei, grijze kussens - H&M Home || Groen kussentje - Ikea || Kussens met plustekens - Hema || Kussen met tekst - Onbekend 
Ik besloot mijn nieuwe kamer een heel anders aan te pakken dan mijn oude kamer. Ik wilde het lichter en wat meer volwassen. Wit, hout, pasteltinten, scandinavisch en stoer, dat beschrijft mijn stijl qua interieur! Ik heb heel wat uren op Pinterest gestruind, veel inspiratie opgedaan en uiteindelijk is mijn mooie kamertje daar het resultaat van geworden! Als basis koos ik een witte laminaatvloer. Dat was best een spannende beslissing, want er was een kans dat mijn kamer daar erg kil van zou worden. Gelukkig is dat helemaal niet zo en ben ik blij dat ik voor deze vloer gekozen heb! Het staat heel erg gaaf met mijn palletbed! In mijn oude kamer had ik een bedstee en dus geen normaal bed. Omdat ik daardoor een nieuw bed nodig had koos ik gelijk maar voor een tweepersoonsbed. Het bed heeft mij niets gekost, behalve het matras dan, want de pallets kon ik gratis krijgen. De pallets geven een stoere look en door de witte vloer komt het hout mooi naar voren!
Ledverlichting - Zeeman
Deze ledverlichting heb ik tussen mijn pallets door gewikkeld, wat 's avonds een heel leuk sfeertje geeft! 
In deze kamer heb ik een nis. Dat kwam goed uit, want door het schuine dak heb ik geen hoge muren. Ruimte voor mijn kledingkast is er daardoor niet. Best jammer, want mijn oude kledingkast was erg fijn, maar deze oplossing vind ik erg gaaf! Ik kocht een steigerbuis, waar ik een mooi hanggedeelte voor mijn kleding van maakte! Ik vind het heel erg leuk om mijn kleding in mijn kamer te hebben, het geeft een hele gezellige sfeer! Ik plakte een aantal mooie plaatjes op de muur. Allemaal plaatjes met mooie herinneringen of inspiratie. Een budgetproof manier om je kamer gezelliger te maken!
Kastje - Xenos 
Aan de andere kant van mijn deur staat mijn make-upkastje. Een van de weinige meubelen die uit mijn oude kamer zijn meegekomen. In de toekomst zou ik hier nog wel een vervanger voor willen hebben, want hij past niet heel erg goed bij de stijl van mijn kamer, maar voor nu vind ik het nog wel even goed zo. Boven het kastje hangen twee afvalstukken van mijn palletbed. We hebben de pallets een stukje ingekort zodat hij beter zou passen in mijn kamer en een paar van de restanten heb ik dus aan de muur gehangen. Ze doen dienst als mooie plankjes, waar ik wat decoratiespulletjes op heb gezet. Zo leuk, dat je van restanten nog iets moois en functioneels kan maken. De kleur op de muur heet 'chinchilla'. Het was de bedoeling dat 'ie iets grijzer uit zou vallen, maar het is toch iets blauwer geworden dan ik had gedacht! Geen probleem, want uiteindelijk ben ik er erg blij mee!
Bureaublad, schragen - Ikea || Stoel - Furnish spot 
Met mijn grote nieuwe bureau ben ik zo blij! Ik wilde heel graag een bureau met schragen! De twee houten schragen passen goed bij de witte kleur van het blad! Ook kun je op de schragen veel spullen kwijt! De stoel kocht ik zelf en past heel erg goed bij het bureau. De Eames stoeltjes zijn helemaal in de laatste tijd en ik snap goed waarom! De stoel heeft een mooi frame, wat opvalt!
Decoratietrap, hangend plantenpotje - Kwantum
De decoratietrap kreeg ik van Sinterklaas! Het geeft de kamer net iets extra's! Het hout komt mooi overeen met de pallets en de schragen. Hout is echt een materiaal die ik heel erg mooi vind en daarom heb ik het veel terug laten komen! Ook heb ik een aantal plantjes in mijn kamer. Het groen past mooi bij de witte vloer en het hout. Ook heeft dat groene wel iets gezelligs vind ik! Een makkelijke en leuke manier om wat kleur in je kamer te brengen.
Dit is dan mijn kamer! Ik ben heel erg blij met het resultaat! Het is eigenlijk nog mooier dan ik had durven dromen! Mijn kamer is echt een plek waar ik me heel erg fijn voel en waar ik graag ben! Nu hebben al mij spullen echt een plekje gekregen. Heb je nog vragen over een item, stel ze gerust in een reactie. Wil je het verschil zien met mijn oude kamer, klik dan hier.

Wat vinden jullie van het resultaat?
Liefs, Maud

1 opmerking:

  1. Ik vind het altijd zo leuk om een kijkje in iemands kamer te kunnen nemen! Het is heel tof geworden!! Heel gaaf, zo'n bed op palets! Het hoekje bij je bureau (en het bureau zelf!) vind ik ook super!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!