Image Map

donderdag 28 september 2017

Rome, part one!

Hi!

Vorige week liep ik op dit moment de 551 trappen om naar het topje van de koepel van de Sint Pieter te komen! Dat is nog eens een verschil met hoe ik nu in mijn kamertje achter mijn laptop zit. Tussen al mijn voorbereidingen voor mijn mondeling en beschouwing door wil ik jullie nog graag laten weten over mijn geweldige en gezellige week in Rome! Samen met mijn klasgenoten en een paar leraren vlogen we vorige week maandagochtend heel erg vroeg naar deze mooie en historische stad. We hebben heel veel gedaan, zoveel dat ik besloten heb om mijn verslag over Rome in twee delen op te splitsen! Voor nu het eerste deel van deze leuke week!

 Maandagochtend kwamen we om negen uur in de ochtend aan in Rome. Allereerst gingen we naar het hotel waar wij de hele week verbleven. Het hotel lag naast Termini, het centrale station van Rome. Op de foto hierboven zie je het straatje van ons hotel. Het was een heel simpel en prima hotel! 's Middags gingen we gelijk op pad. We bezochten een aantal kerken. Kerken zijn er in Rome genoeg. Overal zie je ze en wij hebben de belangrijkste gezien. Na een lange wandeling, kwamen we aan het einde van de middag weer terug in het hotel. Die avond hebben we een terrasje gepakt en daarna hebben we rustig aan gedaan, want we waren kapot van de lange dag!
 Kerk, Santa Maria Maggiore 
 Kerk, Basilica Santa Maria degli Angeli e dei Martiri
 Dinsdag stonden we vroeg op en liepen we met een deel van de klas naar Galleria Borghese. Dit is een groot park, waar de villa Borghese (het gebouw hierboven) staat. In deze villa kun je veel kunst bekijken. Er waren veel beelden van Bernini en schilderijen van Caravaggio te zien. Dat was heel erg mooi. 's Middags hebben we veel gelopen. We bezochten kerken, gingen naar het Pantheon en probeerden een muntje in de Trevi Fontein te gooien. Dat laatste was nog niet zo makkelijk, want het barstte daar van de toeristen, echt niet normaal!
 Piazza Navona
 Pantheon, ik had gedacht dat het een klein gebouw zou zijn, maar dat was juist niet het geval. Het Pantheon is echt heel erg groot!
 Trevi Fontein
When in Italy...

De eerste twee dagen in Rome waren heel erg leuk! 
Binnenkort zal het tweede deel van deze reis op mijn blog verschijnen.
Zijn jullie al eens in Rome geweest?

Liefs, Maud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!