Image Map

zaterdag 18 april 2015

Flashback saturday! || South-Africa

Hi!

Reizen is echt mijn allergrootste hobby naast bloggen en paardrijden! Ik vind het zo gaaf om dingen van de wereld te zien. Ik heb heel veel landen op mijn travellist staan! Samen met mijn ouders en zusjes heb ik al aardig wat van de wereld gezien. Deze zomervakantie ga ik naar het Gardameer in Italië. Italië is een super mooi land, met natuurlijk heerlijke pizza's!
Nu de zomervakantie al gauw dichterbij komt, vond ik het leuk om een flashback saturday artikel te maken! Het is al bijna een jaar geleden dat ik in Zuid-Afrika was. Een mooi en bijzonder land! Nieuwsgierig naar een paar mooie foto's? Kijk dan gauw verder!

Vorig jaar in de zomervakantie ben ik voor drie weken naar Zuid-Afrika geweest. Drie weken heb ik samen met mijn ouders en zusjes met een auto door Zuid-Afrika gereisd. Een reis vol bijzonderheden en mooie dingen! Eén van de mooie dingen waren alle wilde dieren. We bijna de hele big 5 gezien en nog veel meer andere dieren. De mooiste dieren vond ik de olifanten en de walvissen die we hebben gezien!
De natuur in Zuid-Afrika is ook heel erg mooi. In het noorden was alles wat droger en waren er niet veel bloemen en bomen in bloei, In het zuiden was alles wel heel erg groen! Dit komt doordat het winter was, toen wij er waren. Zuid-Afrika heeft wel dezelfde tijdzone als Nederland, maar de seizoenen zijn verschillend. Ook al was het winter - ongeveer 20 graden - het was toch overal heel erg mooi!
In Zuid-Afrika is veel rijkdom, maar ook veel armoede. Het verschil in rijk en arm is heel erg groot. Als Europees toerist behoor je al gauw tot de rijken. Toch is het erg goed om je toch onder de lokale bevolking te voegen. Wij zijn met een gids door een township geweest, omdat het te gevaarlijk was om zelf te gaan. We hebben onder andere een schooltje bezocht. Het was heel leuk om al die kindjes te zien spelen. Ik vond het wel indrukwekkend om te zien hoe het ook anders kan zijn en dat ik het wel heel erg goed heb.
Kaapstad is echt een hele gave stad! Er is zoveel te doen en zoveel te zien. Natuurlijk moet je op de tafelberg zijn geweest en moet je bij het bord kaap de goede hoop hebben gestaan, maar buiten dat zijn er nog heel veel andere leuke en mooie dingen! Zo zijn wij naar robbeneiland geweest, waar Nelson Mandela heeft vastgezeten en hebben we veel in de stad gelopen. Een immens grote stad, met veel mooie en bijzonder plekken!
Voor het bord kaap de goede hoop ( Haha, of aap die goeie hoop!(;) moet je gewoon hebben gestaan. Ik kan me nog goed herinneren hoe hard het daar waaide! En ik had geen elastiekje bij me om mijn haar vast te doen, dus alles vloog overal heen!
De reis naar Zuid-Afrika is één van mijn favoriete reizen geweest. Zuid-Afrika is een mooi en speciaal land. Een echte aanrader als je nog een leuke vakantiebestemming zoekt!

Waar gaan jullie naartoe in de zomervakantie?
Liefs, Maud

3 opmerkingen:

  1. Gaaf zeg! Zelf ben ik ook naar Afrika geweest en ik vond de olifanten ook heel tof om zo "in het echt" te zien, haha. Is toch wat anders dan in de dierentuin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je ook in Afrika bent geweest! En ja, ze zijn veel leuker in het echt dan in de dierentuin! Zo'n ervaring vergeet je nooit meer!

      Verwijderen
  2. Mooie foto's zeg! Heel interessant om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!