Image Map

woensdag 17 juni 2015

School!

Hi!

De laatste weken tot de zomervakantie zijn voor mij meestal het zwaarst. Na drie jaar middelbare school is het elk jaar weer een beetje stressen, al is het dit jaar al veel minder. Een goede voorbereiding is het halve werk! Omdat ik de laatste tijd veel over school vertel en er veel mee bezig ben, leek het mij goed om jullie te vertellen wat ik precies doe, wat mijn ervaringen zijn en wat ik later wil gaan doen.

Allereerst wil ik jullie vertellen wat ik nu doe. Ik zit nu op het VWO, in het derde jaar. Sommige mensen denken gelijk dat wanneer je VWO doet, je zo slim bent dat je bijna niets hoeft te doen. Nou, dat is dus helemaal niet zo. Ik doe VWO en daarvoor moet je wel een beetje goed zijn in leren en inzicht, maar ik moet ook heel erg hard werken! Ik zit vaak 's avonds nog hard te leren, vooral wanneer ik veel toetsen heb. Dat is niet altijd makkelijk, want ik leg de lat voor mezelf erg hoog. Ik probeer altijd tot het uiterste te gaan en dat is in sommige opzichten goed, maar soms verwacht ik teveel van mezelf. Dat is lastig. Gelukkig heb ik nu door dat ik niet voor alle vakken een 8 hoef te halen, een 6 is goed genoeg. Toch probeer ik altijd een 8 te halen, waardoor ik hard blijf leren...
Ik kan aardig goed plannen, wat best fijn is. Ik begin meestal vroeg van tevoren met leren voor een toets, een dag van tevoren lukt mij gewoon niet. Ik vind  het echt knap als mensen een dag van tevoren beginnen en dan nog een 8 halen! Petje af!
Nu zit ik midden in de toetsweek. Of het de vraag is of ik overga naar de vierde? Nee, ik sta er goed voor en het is vrijwel zeker dat ik overga. Dat geeft toch wel een erg fijn gevoel in zo'n toetsweek. Vanaf de vierde ga je werken met je eigen profiel. Ik heb gekozen voor E&M, economie en maatschappij. In dit profiel heb ik geen natuurkunde, scheikunde en biologie. Natuurkunde en scheikunde vind ik heel erg lastig, dus daarom stop ik daarmee! Ook wil ik later eigenlijk niets doen in die kant. Ik wil graag de sociale kant op, Studies als communicatie, media en journalistiek lijken mij wel leuk! Bezig zijn met mensen in mijn omgeving, onderzoeken hoe je iets het beste in de publiciteit kan brengen! Dat is wat ik wil! Welke studie het gaat worden, hoef ik gelukkig pas over drie jaar te weten! Het is zo lastig om een goede keuze te maken!

Nu weten jullie dus een beetje wat ik zoal doe qua school,
Wat doen jullie?
Liefs, Maud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!