Image Map

woensdag 18 mei 2016

America 2016, Part 2!

Hi!

Afgelopen zaterdag vertelde ik mijn eerste verhalen over Amerika en vandaag vertel ik jullie nog meer verhalen over deze geweldige reis. Omdat we in twee weken heel veel wilden zien van Amerika hebben we bijna elke dag met de camper gereden. Variƫrend van 2 tot 4 uur. Op zich vond ik dit niet erg, omdat we zo veel van Amerika konden zien. Vorige keer vertelde ik mijn verhalen over Los Angeles, Joshua tree national park en Kingman. Vandaag vertel ik jullie waar we daarna naartoe zijn gegaan. Lees gauw verder voor mijn verhalen over de Grand Canyon, Lake Powell en Bryce Canyon.

Na ons verblijf in Kingman gingen we naar de welbekende Grand Canyon. Ik had er al veel goede verhalen over gehoord. Toen we aankwamen pakten mijn moeder en ik gelijk de shuttle bus naar een uitkijkpunt over de Grand Canyon. Eerst moesten we een stukje lopen en toen zagen we opeens de Grand Canyon in het zicht! Wat was dat bijzonder en fenomenaal! Echt indrukwekkend hoe groots en mooi de Grand Canyon is! De volgende dag gingen hebben we nog meerdere uitkijkpunten bezocht, hebben we een korte route gewandeld en hebben we een fietstocht gedaan. De fietstocht was erg leuk om te doen, maar helaas sloeg het weer om en was het heel erg koud. Dat maakte het fietsen iets minder aangenaam. De dag erna reden we door naar Lake Powell. Lake Powell hebben jullie kunnen zien in mijn vorige outfitpost, klik hier om deze post te bekijken. Lake Powell is een kunstmatig aangelegd stuwmeer. Wij stonden op een camping vlak aan het meer. Die middag hebben we over het strand gelopen en genoten van het uitzicht! De volgende dag reden we naar Bryce Canyon. Bryce Canyon staat bekend om zijn rode stenen bergen in uitstekende vormen. We hadden niet helemaal in de gaten dat het in Bryce Canyon best koud kon zijn.... Er lag sneeuw! We hadden voor de ochtend erna een horseback tour geboekt. Heel erg leuk, maar zo koud! Samen met een cowboy en de paarden liepen we langs enge afgronden en door mooie bossen. Helaas kwamen we wel als sneeuwpoppen terug... Oeps! Toch was het heel erg leuk en hebben we genoten! In een paar dagen hebben we dus veel moois gezien! Teveel redenen om er nog eens naartoe te gaan! Voor nu heb ik een aantal foto's voor jullie!
 Grand Canyon!
Op deze foto is de Colorado River goed te zien. Deze rivier heeft de Grand Canyon uitgesneden.
 Horseshoe bend! Dit is de horseshoe bend. De Colorado River heeft hier het steen zo uitgesneden dat het lijkt op een hoef van een paard. Hier zijn we op weg naar Lake Powell gestopt.
 Lake Powell
 Sfeerbeeld van onderweg!
 Bryce Canyon
Sneeuw in Bryce Canyon.

Houden jullie ook zo erg van reizen?