Image Map

woensdag 2 maart 2016

Lissabon 2016 deel 1!

Hi!

Maandagavond landde ik veilig op Nederlandse bodem na een weekend in Lissabon te hebben doorgebracht! Vrijdagavond vertrok ik naar Lissabon, waar ik 's avonds laat aankwam en maandagavond kwam ik weer in Nederland aan. Zoals jullie waarschijnlijk hebben meegekregen, was deze citytrip een cadeau voor mijn zestiende verjaardag! Samen met mijn moeder keken we er al een hele tijd naar uit en afgelopen weekend was het dus zover! In dit artikel vertel ik jullie wat ik vrijdag en zaterdag deed in Lissabon. Vrijdagavond vertrok ik dus vanuit Nederland en kwam ik om 11 uur, Portugese tijd, aan in Lissabon. We hadden een hele mooie kamer dichtbij het centrum en zijn eigenlijk direct gaan slapen, omdat we best wel moe waren. Zaterdagochtend ontbeten we eerst in het hotel en toen besloten we om met een hop on hop of tour de stad te gaan verkennen. Deze tour leidt je door de hele stad en zo zie je veel bezienswaardigheden. Het liefst hadden we het allemaal lopend gedaan, maar zaterdag heeft het helaas bijna de hele dag geregend. Soms kwam de zon door, maar dat was erg zeldzaam.... Toch was het een hele leuke dag waarin we al veel van de stad hadden gezien. Dit was in het kort het eerste deel van mijn verblijf in Lissabon. Snel zal ook het tweede deel van mijn verblijf in Lissabon op mijn blog komen! Voor nu heb ik een aantal leuke foto's van het mooie Lissabon, zelfs in de regen!

 Op Schiphol!
 Ons vliegtuig naar Lissabon!
 Zaterdag was onze eerste echte dag in Lissabon. Dit is een standbeeld van de Marques de Pombal. Een belangrijke man in de geschiedenis van Lissabon. Dit standbeeld stond dicht bij ons hotel, hotel Altis Prime. Een heel erg fijn en mooi hotel. 
 Overal in Lissabon kom je mooie tegeltjes en mozaïek tegen. Zelf houd ik erg van de mooie patronen en kleurtjes!
 Het centrale plein aan het de rivier de Taag. De rivier waaraan Lissabon is gelegen. 
 Ja, de zon kwam even door, dus gauw mijn nieuwe zonnebril erbij pakken!
De straat waaraan ons hotel lag. In Lissabon heb je zulke mooie straten. Overal mooie huizen in mooie kleuren met veel planten en bomen langs de kanten van de weg. 

Dit waren een aantal foto's van de eerste twee dagen!
Zijn jullie al een keer in Lissabon geweest?
Liefs, Maud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!